7.11.09

00

Izobraževanje
Večina intermedijskih umetnikov, ki so pričeli ustvarjati dos redine devetdesetih let se je šolala na umetniških akademijah in drugih fakultetah v Sloveniji (ALUO, AGRFT, kasneje tudi FRI, FERI, UNG in od jeseni 2003 na SAE), mlajša generacija pa je svoje šolanje zaključevala tudi v tujini (Dunaj, Gradec, London…).
Nekateri izmed njih so že imeli priložnost slediti predavajem starejših generacij svojih kolegov npr. v okviru Ljudmile, KIBLE, Kiberpipe in Famul Stuart, ki ponujajo redne izobraževalne programe v okviru novih medijev.

2000 HEXPO http://meta.iflugs.udk-berlin.de/hexpo
Leta 2000 je Marko Košnik organiziral festival samoorganiziranih kulturnih oblik hEXPO, ki je deloval kot sestavljanka festivala, delavnic, produkcije, organizacije znanja…
Ob istem času so v okviru festivala dejavnosti potekale v dvanajstih nevladnih organizacijah v Ljubljani, Mariboru in v Kopru ter se hkrati povezale z različnimi prizorišči v Gradcu, Celovcu in Trstu. hEXPO je bil prva kulturna digitalna platforma, ki je povezala celotno območje Slovenije.


2000 Moderna galerija Ljubljana http://www.mg-lj.si/ http://manifesta.org/manifesta3/slo/ljubljana.htm
Leta 2000 Moderna galerija v Ljubljani gosti trienale Manifesta 3, Evropski bienale sodobne umetnosti Ljubljana, »Borderline Syndrome«, na katerem so predstavljeni številni intermedijski projekti.
Med leti 2002 in 2003 Dunja Kukovec v Moderni galeriji organizira multimedijski program Foo Bar, po tem letu pa se dogodki v okviru programa pojavljajo sporadično.
Foo Bar je serija dogodkov, ki so povezani s tehnologijo, glasbo, zvokom, gibljivimi slikami in medmrežjem. Dogodki želijo prikazati in spodbuti različne rabe novih (in starih) tehnologij. Foo Bar je bil usmerjen k subverzivni uporabi medijev in tehnologije, in je vključeval laboratorijsko in eksperimentalno audio in video produkcijo.
Oscilacije, 30 dni zvoka (2004) je bil dogodek, ki ga je v Mali galeriji v okviru Moderne galerije kurirala Bojana Piškur. Na njem so se predstavili številni intermedijski umetniki različnih generacij in ozadij, ki se ukvarjajo z zvokom.
Predstavitev in pregled slovenske intermedijske produkcije je prikazala tretja iz serije preglednih razstav slovenske umetnosti med leti 1975 in 2005 Teritoriji, Identitete, Mreže: Slovenska umetnost 1995-2005 v Moderni galeriji, v okviru katere so intermedijsko umetnost raziskovala Dunja Kukovec, Igor Španjol in Nataša Petrešin.
Peti U3 – trienala slovenske sodobne umetnosti, ki ga je kuriral Jurij Krpan, umetniški vodja Galerije Kapelica je bil v celoti posvečen intermedijski umetnosti. Kurator je na trienalu predstavil intermedijske projekte v razvoju. Na U3 so sodelovali BridA, Sašo Sedlaček, Polona Tratnik, Mark Požlep, Viktor Bernik, Srečo Dragan, Iztok Holc, Metka Zupanič, Andrej Kamnik in Daan Roosegaarde ter Nika Oblak in Primož Novak v sodelovanju s Stefanom Doepnerjem

2000 Mednarodni festival računalniških umetnosti Pixxelpoint http://www.pixxelpoint.org/
Leta 2000 je v Novi Gorici pričel delovati Mednarodni festival računačniških umetnosti Pixxelpoint, ki predstavlja digitalne umetnine z namenom, da bi računalniško umetnost prenesel v realni prostor in povezal raznolike umetnike. Na različnih lokacijah (Mestna galerija Nova Gorica, Mostovna, Cyberia) se predstavljajo projekti, vezani na nove medije. Poudarek je na razstavi računalniških grafik in animacij, instalacijah in performansih ter zvočnih dogodkih in predavanjih.
Pixxelpoint se je v času svojega delovanja uveljavil kot eden pomembnejših festivalov novomedijske umetnosti v slovenskem prostoru in si obenem izoblikoval ugled tudi v mednarodnem merilu. Namen festivala je približati informacijske tehnologije širšemu občinstvu in obenem seznaniti predvsem mlajše generacije z drugačnimi možnostmi uporabe računalnika.
V letu 2009 se je Pixxelpoint odvijal v sodelovanju z italijansko univerzo iz Gorice DAMS, v okviru katere deluje oddelek za nove medije.

2000 ArtNetLab (Narvika Bovcon, Aleš Vavpotič, Srečo Dragan, Franc Solina, Gorazd Krnc, Tilen Žbona, Vanja Mervič, Dušan Bučar…) http://black.fri.uni-lj.si/
Leta 2003 so umetniki delujoči v okviru ALUO in FRI ustanovili ArtNetLab.
ArtNetLab je bil od leta 2003 koproducent Mednarodnega festivala računalniških umetnosti.

2000 Luka Drinovec
Fizik in biolog Luka Drinovec je leta 2000 predstavil projekt Ples neuronov, ki je vključeval pet umetnih bitij - robotov. Ti so preko senzorjev komunicirali z okolico in na spremembe reagirali z gibanjem ali svetlobo. Avtor se je želel izogniti ponavljajočim se gibom, hkrati pa jih ni želel prepustiti naključju.

2000 Son:DA http://sonda.kibla.org/
Od leta 2000 v tandemu Son:DA sodelujeta Metka Golec in Miha Horvat. Oba avtorja sta del svojega študija opravila v tujini.
Delno se njuni projekti podajajo v polje intermedijskih praks. V teh okvirih nastajajo videi in instalacije, ki občasno vključujejo efemerno tehnologijo, predvsem kable in žarnice – elemente, ki jih ob razmišljanju o tehnologijah navadno zanemarimo. V okvirih njunega opusa nastajajo klasična risarska dela generirana z računalniško mišjo.

2001 Octex (Jernej Marušič) http://www.octex.si/
V poznih devetdesetih letih je Jernej Marušič s pomočjo analognih sintesajzerjev pričel ustvarjati Organic Crackle and Tone EXperiments (Octex).
Njegov prvi album z naslovom Idei Laehsna je izšel leta 2002 pri Tehnika records. Sledil je album Variations (rx:tx, 2005).
Sodeloval je z glasbeniki Laibach, Ultra-Red, Marko Furstenberg, Spyweirdos, itd.
Sodeloval je na Club Transmediale (Berlin), Sprawl (London), Dispatch (Belgrade), Exit (Novi Sad), Cynet Art (Desden), Meet Me, Progress festival...

2001 AUTOMATA (Tanja Vujinović, Zvonka Simčič) http://www.exstat.org/
Automato sta leta 2001 ustanovili umetnici Tanja Vujinović in Zvonka Simčič kot produkcijsko platformo in umetniški tandem.
V okviru Automata sta umetnici izvedli številne projekte, predvsem v okviru video umetnosti, mnogokrat vsebinsko povezanih z raziskavami telesa in telesnosti.
Leta 2003 je nastal projekt Hardbody, ki so ga sestavljali digitalni tiski, net art projekt, video in dela iz serije Plasma – umetniški projekt parfum.
Leta 2006 se je platforma razdelila na dva dela – EXSTAT, ki ga vodi Tanja Vujinović v sodelovanju z Janom Kušejem in CrossConversationCut, ki ga vodi Zvonka Simčič.
Od leta 2006 Tanja Vujinović nadaljuje ustvarjanje v polju intermedijske umetnosti in s ciklom projektov Diskretni dogodki v hrupnih domenah raziskuje v poljih zvočne, vizualne in spletne umetnosti ter robotike.

2001 – 2004 Ministrstvo za informacijsko družbo http://mid.gov.si/mid/mid.nsf
Financiranje intermedijske umetnosti v Sloveniji se je pričelo z ustanovitvijo Ministrstva za informacijsko družbo, ki je intermedijske projekte sofinanciralo do leta 2004, ko je bilo ministrstvo ukinjeno. Naloge in sredstva ministrstva za informacijsko družbo so bila ob njegovi ukinitvi prenesena predvsem na Ministrstvo za gospodarstvo in na Ministrstvo za visoko šolstvo, znanost in tehnologijo.

2001 Kiberpipa http://www.kiberpipa.org/

Kiberpipa je nastala leta 2001 kot računalniški kulturni center, laboratorij in internetni bar v okviru Zavoda K6/4, ki vključuje tudi Galerijo Kapelica.
Bila je prvi center v Sloveniji z brezplačnim javnim dostopom do interneta in postala prvo odprto prizorišče sodobnih računalniških tehnologij, ki je prosto dajala možnosti njene uporabe. Deluje kot odprti prostor in sodobno opremljena platforma za opismenjevanje in izobraževanje na področju računalništva in sodobnih informacijsko-komunikacijskih tehnologij, za njihovo spoznavanje ter ustvarjalno rabo. Kiberpipa deluje na ideji in vrednotah odprtih standardov ter prostega programja, ki jih raziskuje, nadgrajuje, promovira in spodbuja njihovo uporabo na vseh področjih.
Trenutna raziskovalna področja so Linux in odprto programje, internet, globalna sredstva komunikacij, razvoj, brezžično omreženje, produkcija, distribucija in arhiviranje digitalnega videa ter prenos v živo, svoboden pretok informacij, patentiranje programske opreme in intelektualna lastnina v digitalni družbi, medijska pismenost, razvoj novih uporab, kreativnega izražanja in raziskovanja digitalnih medijev ter spodbujanje razvoja sodobnih umetniških konceptov znotraj sodobne digitalne kulture in družbe.
V Kiberpipi je tudi prvi računalniški muzej v Sloveniji, ki je s pomočjo delujočih računalnikov zasnovan kot časovna luknja, ki obiskovalca posrka vase ter popelje v doživetje tistega časa. Poleg razstavnega dela poteka letno mnogo dogodkov in projektov s področja zgodovine računalništva.
Kiberpipa pripravlja izobraževalno-opismenjevalnih in kulturno-umetniške dogodke.
V njej deluje produkcijska skupina Err0r, galerija G404, pripravljajo Odprte termine, Spletne urice, Večere za inovativne in podjetne, delavnice in predavanja.
Leta 2004 je bila Kiberpipa ena od ustanovnih članic m3c in pričela z organizacijo Festivala HAIP.

2001 Narvika Bovcon in Aleš Vavpotič http://www2.arnes.si/~avaupo2/
Narvika Bovcon je študirala vizualne komunikacije na ALUO, Aleš Vavpotič pa primerjalno književnost na FF v Ljubljani. Oba sta podiplomski študij nadaljevala tudi v okvirih Oddelka za video in nove medije na ALUO. Sta soustanovitelja ArtNetLab, ki ga uporabljata tudi za lastno produkcijsko platformo in organizatorja dogodkov v polju intermedijske umetnosti, mdr. soorganizatorja Mednarodnega festivala računalniških umetnosti.
Leta 2004 sta Narvika Bovcon in Aleš Vaupotič v okviru ArtNetLab producirala projekt Solaris: arhiv in interface.
V sodelovanju z Matjažem Bobnarjem je nastal internetni arhiv Museon Serapeion, v sodelovanju z Barakom Raiserjem pa instalacija v virtualni realnosti Podatkovna sipina (2005-2008).
V času njune rezidence na Novi Zelandiji je nastala digitalna animacija Rihard 3, William Shakespeare, ki združuje elizabetinsko tragedijo z diskurzom videa in novih medijev.

2002 Ministrstvo za kulturo http://www.mk.gov.si/
Leta 2002 je Ministrstvo za kulturo ustanovilo posebno sekcijo intermedijskih umetnosti.
Leta 2002 so intermedijske umetnosti prvič dobile poseben del financ na razpisih MzK. Leta 2002 so bile v posebnem dokumentu intermedijske umetnosti priznane kot pomemben del slovenske umetnosti in kulture. Dokument je poudaril mednarodno priznanost intermedijskih umetnosti in potrebo po širši dostopnosti in medijski podpori v slovenskem prostoru. Opozoril je tudi pomanjkanje možnosti za izobrazbo in kritično refleksijo v polju intermedijskih umetnosti.
Resolucija Nacionalnega programa za kulturo 2004-2007 si je zadala nalogo, da produkcijo, refleksijo in predstavitve v polju intermedijskih umetnosti do leta 2007 poveča za dvajset odstotkov.
Leta 2004 je MzK vzpostavilo triletno programsko financiranje neodvisnega sektorja. Med 2004 in 2006 je MzK na področju intermedijskih umetnosti podprlo 10 nevladnih organizacij, v obdobju 2007 – 2009 pa le šest organizacij v polju intermedijske umetnosti.
Od leta 2003 MzK letno podpira tudi posamezne projekte v polju intermedijskih umetnosti.
Intermedijsko umetnost od tega časa deloma podpirajo tudi večje slovenske občine. Za projekte, ki navadno zahtevajo velike vložke pa umetniki sredstav pridobivajo tudi v tujini. Posledica tega dejstva je, da je bila velika količina intermedijskih projektov predstavljena v tujini in ne v Sloveniji.

2002 Polona Tratnik http://www.ars-tratnik.si/
Polona Tratnik je študirala slikarstvo na ALUO. Je edina umetnica v slovenskem prostoru, ki se ukvarja z biotehnologijami skozi umetnost in tematizira razsežnosti bioinženiringa, gojenja tkiv, kloniranja...
Pripravila je razstave 37C (2002), kjer je gojila kožne celične strukture, in Privatni mikroorganizmi (2004), kjer je gojila mikrobne kolonije, katerih začetni vzorec je bil vzet z njenega telesa.
V projektu Unikum (2006) je bil obiskovalec povabljen k donaciji lastnega vzorca prek katerega je umetnica preizpraševala meje intime in zasebnosti posameznika ter omogočila vpogled v mikrosvet človeškega telesa s tem, da je vizualizirala njegovo favno in floro.
Polona Tratnik je aktivna tudi kot kuratorica, teoretičarka, profesorica in organizatorka prireditev v polju sodobne umetnosti in estetike.
Razstavljala je na L'Art Biotech (2003 Nantes, France), Breakthrough (2004 The Hague, Netherlands), the Biennale of Electronic Art (2004 Perth, Australia).
Leta 2005 je kurirala Festival Break 2.3 Nove vrste

2002 KIBLIX Linux IT Festival, http://www.kibla.org/festivali/kiblix/ http://kiblix.org/
Leta 2002 je v KIBLI v sodelovanju z LUGOS (Linux Users Group of Slovenia Association, ustanovljena 1997) pričel potekati KIBLIX Linux IT Festival.

2002 (1997) Mednarodni festival mladih neuveljavljenih ustvarjalcev Break, http://static.kiberpipa.org/~break/old2/tema.htm
Festival Break v prenovljeni obliki od leta 2000 organizira Zavod K6/4. Zvrstili so se festivali s temami Break 2.1 Dead or Alive (2001), Break 2.2 Nevidna grožnja (2003), Break 2.3 Nove vrste (2005), Break 2.4 Potemkinova vas (2007).
Leta 2005 se je zgodil 8. mednarodni festival neodvisnih ustvarjalcev Break 2.3 z naslovom Nove vrste, ki ga je kurirala Polona Tratnik.

2003 Sound Explicit http://www.zavod-parasite.si/soundexplicit/ http://www.rx-tx.org/?n=2&id=2
Od leta 2003 se v Centru in galeriji P74 dogaja serija zvočnih dogodkov Sound Explicit. V tem obdobju so zacveteli zvočni dogodki: leta 2000 je Marko Košnik organiziral projekt 5 Sinestezija za zvok in gibljive slike, Klon.Art pa je vizualno-zvočno produkcijo v živo predstavljal v Slovenski Kinoteki. Poleg Bitshifta v Galeriji Kapelica so se zvrstili še dogodki v okviru založbe rx:tx Zavoda Atol, od leta 2001 se je godil Re-lax, ki ga je otvoril Jan Jelinek, v Metelkova mesto v klubu Channel Zero pa klubski večeri Zarobotko.

2003 Sašo Sedlaček http://www.sasosedlacek.com/
Umetniški interes Saše Sedlačka je reciklaža obstoječin dobrin v najširšem smislu. V njegovem delu najdemo tako reciklažo odpadnega papirja (Just do it!, 2003 in Loop, 2004, No Lego, 2005) kot reciklažo digitalnih podatkov (iSmOg, 2004) in odslužene računalniške opreme (Žicar - robot za socialno ogrožene, 2005) ter reciklažo vesoljskih odpadkov (Vesoljske smeti, 2006) ali poskus, kako ustanoviti avtonomno medijsko cono (Infokalipsa zdaj, 2007).
Sašo Sedlaček se je udeležil rezidence IAMAS na Japonskem. Centralni elementi njegovega dela so ekologija, recikliranje in ponovna uporaba smeti in stare opreme.

2003 Stefan Doepner http://www.f18institut.org/
Stefan Doepner je študiral likovno umetnost in eksperimentalni film na likovni akademiji v Bremnu. Od sredine osemdesetih let ustvarja kot intermedijski umetnik. Med drugim je soustanovitelj f18 Instituta za umetnost, informatiko in tehnologijo v Hamburgu (1996) ter interdisciplinarne postaje Cirkulacija 2 v Ljubljani (2007).
Področje njegovega delovanja je predvsem tehnološko podprta umetnost, robotika in zvočna umetnost
Stefan Doepner je od leta 2003, ko je pričel bivati v Ljubljani sodelavec in svetovalec pri mnogih projektih povezanih z robotiko in visokimi tehnologijami.
Leta 2009 je v Kibeli predstavil dolgoročni intermedijski projekt Robot Partners - Paintbot, Robot Totem, Automated Table Modification, ki združuje umetnost, znanost, humanistiko in tehnologijo. Deluje kot konceptualni okvir Doepnerjevega umetniškega ustvarjanja, preko katerega se ukvarja s kompleksnostjo ideje partnerstva na splošno kot tudi partnerstva med ljudmi in stroji. V zvezi s temi vprašanji se projekt na raziskovalen, poetičen, humoren in absurden način loteva sodobnih idealov, idej in podob napredka.

2003 Miha Ciglar http://www.ciglar.mur.at/
Miha Ciglar je umetnik in skladatelj, ki je študiral na Univerzi glasbenih in dramskih umetnosti v Gradcu. Je avtor zvočnih pokrajin, interaktivnih plesnih performansov, kompozicij za različne inštrumente, avdiovizualnih instalacij in elektroakustičnih performansov. V njegovih projektih so poudarjeni konceptualni pristopi, medtem ko so ekspresivne vrednosti običajnih estetskih idealov zanemarjene.
Tastes like… (2005) je zvočna kompozicija za TV monitor, mešalno mizo in človeško telo. Gre za performans, ki ob analognih instrumentih vključuje glasbenikovo telo kot temeljni in ultimativni medij.
Leta 2008 je z Niko Autor in Majo Arzenšek Ciglar realiziral projekt 3rd Pole ki vključuje plesalca in sistem za nadzor giba. S pomočjo giba je lahko plesalec izbral glasbo, ki jo je gib zahteval.

2003 BridA (Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica)
"Slovenski umetniški kolektiv BridA / Jurij Pavlica, Sendi Mango, Tom Kerševan – se je formiral leta 1996, takrat ko so njegovi člani študirali na beneški Akademiji. Od takrat je BridA razvila vrsto vrhunskih umetniških projektov na mednarodnem nivoju. Problematizira likovne vsebine in raziskuje sodobno družbo s pomočjo znanosti in tehnologije. Čeprav z močno akademsko podlago zanika avtoreferencialne poglede teoretikov nove Evrope. Osem let kasneje s projektom Borderpass obkroži svet: od Benetk do New Yorka, nazaj v Evropo v Dresden in potem v Avstralijo. Oktobra 2006 sodeluje z ZKM Zentrum fur Kunst und Mediatechnologie v Karlsruhe, kjer razvija projekt Modux. Februarja 2007 na povabilo evropskega komisarja za znanost in tehnologijo Janeza Potočnika, BridA predstavlja svoje projekte v Bruslju v okviru iniciative na temo znanosti in umetnosti. Junija 2008 sodelujejo na umetniški rezidenci v Fondazione Ratti Como. Septembra 2008 razstavijo svoj projekt Modux 3.4 na festivalu Ars Electronica v Linzu. Do danes nobeden od treh umetnikov ni želel delovati samostojno, delovanje v skupini, s sledmi podjetniškega in organizacijskega sistema, jim predstavlja veliko večji izziv. Umetniška produkcija Bride temelji na videu, grafiki, slikarstvu, fotografiji in multimedijskih instalacijah. Nenehno prehajanje iz dvodimenzionalne likovne površine v tridimenzionalni prostor je reverzibilno in izmenično. Kot pri potovanju kjer ima pot večji pomen od cilja, ima za Brido iskanje poti in procesa ustvarjanja večji pomen kot sam končni produkt. Procesi raziskovanja in tehnološke aplikacije so del umetniškega ustvarjanja in so usmerjeni v umetniško produkcijo ki deluje kot samostojni organizem, ki je sposoben samoobnavljanja in nadgrajevanja. BridA združuje tehnologijo in umetniško misel. Tako preučevanje in poznavanje tehnologije naprav je že samo po sebi umetniški proces."
(Besedilo o lastnem delu je pripravila BridA, 18. 12. 2009)


2004 Kolektiv Err0r (Boštjan Špetič, Martin Hribar, Martin Preželj, Anže Veršnik, Daša Lakner) http://www.kiberpipa.org/err0r
Err0r je zasnoval, organiziral in izpeljal številne intermedijske projekte in interaktivne zvočne instalacije. Kreativno jedro kolektiva je zbrano okrog Kiberpipe.
Boštjan Špetič je na Breaku 2.3 in Mednarodnem festivalu računalniških umetnosti samostojno predstavil projekt Decoupage (2005) v sodelovanju z Matjažem Torijem.
Daša Lakner je samostojno ustvarila projekta Ojdipus/Celica organizma (2005) in Krivda spomina.

2004 Branko Zupan http://users.triera.net/zupanbra/map.html
Branko Zupan je po izobrazbi elektrotehnik in se že dvajset let ukvarja z izdelovanjem robotov. Gre za enostavne primerke zoomorfnih oblik (Biba, Čriček), robota na dveh nogah (Big Foot) in eksperimentalnega robota (Voziček), ki mu služi za preverjanje elektronskih komponent in programov za možno nadgradnjo robotov. Ti roboti niso sposobni izvajati kompleksnih funkcij, vendar jim servomehanizem omogoča avtonomno premikanje po prostoru, s pomočjo vgrajene elektronike – IR (infra rdečih) senzorjev pa so sposobni prepoznavati prepreke (človek, zid,…) in se jim izogniti s spremenjeno smerjo gibanja.
Leta 2004 je robote predstavil na Device Art v Zagrebu.

2004 Festival HAIP http://www.haip.cc/
Festival HAIP je bienalni multimedijski festival odprtih tehnologij, ki ga od leta 2004 organizira KIberpipa. Predstavlja delo mladih uveljavljujočih se umetnikov in kreativnih inžinerjev iz Evrope in Azije.
Na HAIP 2006 so se poleg številnih mednarodnih umetnikov predstavili tudi Stefan Doepner in Borut Savski, Luka Prinčič, Boštjan Špetić in Err0r.

2004 Mreža multimedijskih centrov Slovenije m3c
M3c je nastala v devetdesetih letih kot neformalna mreža z imenom Kulturna informacijska hrbtenica, ki spodbuja medijsko pismenost in informacijsko družbo. Ustanovile so jo KIBLA, Ljudmila, Kiberpipa in PINA. Ponudba tehnološkega in informacijskega okvirja za produkcijo intermedijske umetnosti je bila ena glavnih nalog mreže, ki se je razširila ob pomoči Ministrstva za kulturo in dodatnih sredstev iz fonda za Evropski regionalni razvoj. Danes mreža združuje 15 regionalnih centrov.
Leta 2007 je m3c poleg ustanovnih članic združevala še Multimedijski center Pomurje KRIK, Središče Art Centre, Regionalni multimedijski center v Ljutomeru, Multimedijski center v Slovenj Gradcu, Kunigunda regionalni multimedijski center v Velenju (KRMC), Mat Kultra multimedijski center, Posavski multimedijski center (MMC Posavje), MMC Pulsar multimedijski center v Škofji Loki, Dolenjski multimedijski center v Novem mestu (South Eastern Slovenia) ter Kulturni center Mostovna v Novi Gorici in Multimedijski center Mink v Tolminu.

2004 Gorazd Krnc
Gorazd Krnc je študiral slikarstvo na ALUO in magistriral iz Videa in novih medijev na isti fakulteti.
Od leta 2000 ustvarja v polju eksperimentalnega videa, interaktivnih računalniških instalacij in slikarstva.
Njegove interaktivne instalacije Feeling HIghway (2004/2005) Archaios xene (2005/2006) in Plain forms združujejo videomontažo z interaktivnimi live vdori podobe ali giba uporabnika.
Krnc v polju intermedijskih umetnosti deluje v okviru ArtNetLab.

2005 Ksenija Čerče http://ksenijacerce.kibla.org/index.html
Slikarka Ksenija Čerče, ki je iz slikarstva magistrirala na ALUO v Ljubljani leta 2002, je leta 2003 je prejela Fulbrightovo štipendijo za izpopolnjevanje v Združenih državah Amerike, kjer je magistrirala iz videa in sound arta na Purchase College State University of New York.
Od leta 2005 Ksenija Čerče ustvarja zvočne videoambiente z večkanalno zvočno spremljavo s katerimi prodira v polje intermedijske umetnosti. Leta 2007 je v Kazematah ljubljanskega gradu predstavila večkanalni video in zvočni ambient Eter, leta 2008 je sledila ambientalna video in zvočna instalacija Sonic, leta 2009 pa večkanalni video in zvočni ambient Liquid v Javnem kopališču v Beogradu in interaktivni 16 kanalni ambisonični ambijent Ephemera v Kunsthaus Graz- Medienkunstlabor.

Od leta 2007 sodeluje s Cirkulacijo 2.

2005 Luka Dekleva
Luka Dekleva je magistriral iz fotografije na praški FAMU.
Od leta 1999 deluje v kolektivu Code ep.
V sodelovanju z Luko Prinčičem razvijata nenarativne Live Cinema performanse, proces generacije avdio/videa v katerem gledalec in prostor sobivata v sinhronosti z avtorji.
Projekt Play.VJ, ki ga je leta 2005 predstavil v Galeriji Kapelica se ukvarja s fenomenom vmesnika. Projekt je nastal v sodelovanju z programerjem in zvočnim umetnikom Slavkom Glamočaninom, Martinom Bricljem in DJ-em in glasbenikom Borjo Močnikom. Vsi raziskujejo možnosti izrabe žive gibljive slike na glasbeno podlago, kot sodelovanje med DJ-em in VJ-em v raznih klubskih okoljih. S projektom Play.VJ se je raziskovanje razširilo na interakcijo med video okoljem in obiskovalci, ki so lahko v živo vplivali na vsebino video projekcije.

2005 Miha Turšič http://www.delak.eu/
Miha Turšič je študiral industrijsko oblikovanje in študij zaključil leta 1999. Deloval je v digitalni produkcijski hiši Arxel tribe kot oblikovalec digitalnih vizualizacij. Leta 1998 je soustanovil oblikovalsko podjetje Asobi. Po letu 2005 je svoje raziskave usmeril v oblikovanje breztežnostnih okolij. Njegovi izdelki združujejo informacijski dizajn s kozmističnimi strukturami in novimi pogoji v breztežnosti. Sodeluje z Dunjo Zupančič in Draganom Živadinovom.

2005 Metka Zupanič http://www.metkazupanic.net/
Metka Zupanič je izvedla niz projektov, v katerih tematizira fenomen mobilnega telefona kot ultimativnega intimnega vmesnika, npr. SMS bordel (2005), SMS_004 in SMS_004_paranoia (2006).

2006 Inštitut Jožef Štefan http://www.ijs.si/
Inštitut Jožef Štefan je leta 2006 posvetil Dan IJS temi znanosti in umetnosti.

2006 Viktor Bernik
Viktor Bernik je magistrski študij slikarstva dokončal na ALUO. V okviru svojih projektov, ki se ukvarjajo z bivanjem podobe v fizičnem in družbenem prostoru občasno deluje tudi v okvirih intermedijskih umetnosti.
Projekt, ki ga je leta 2006 produciral za peti U3 je bil zasnovan kot večkanalna video instalacija, v naslednjem letu pa je v Galeriji Kapelica v Ljubljani in galeriji Simulaker v Novem mestu simultano potekala razstava, ki je podobe iz ene galerije s pomočjo raznolikih tehnoloških vmesnikov v realnem času prenašala iz ene v drugo galerijo in spet nazaj.

2006 Andrej Kamnik http://andrejkamnik.carbonmade.com/
Projekt, ki sta ga za 5. U3 leta 2006 zasnovala Andrej Kamnik, ki je na ALUO študiral slikarstvo in Daan Roosegaarde Flow 5.0 je interaktivno umetniško delo, ki se odziva na človeško ravnanje. Ventilatorji spreminjajo izgled na osnovi različnega gibanja: pri veliki hitrosti so prozorni, ko se vrtijo počasneje, pa potemnijo. Delo je spoj elektronike, programske opreme in kiparstva.

2006 Iztok Holc
Je po študiju na Pedagoški fakulteti študij nadaljeval podiplomski študij Videa in novih medijev.
Projekt, ki ga je predstavil na petem U3 Tipnaimacija (tipna animacija) je poskus problematizacije optocentrične kulture in umetnosti. Tipnaimacija je pragmatični poskus vzpostavitve avtonomije tipne zaznave in participacije. Robotski prototip vključuje interaktivno platformo, ki animira spremembo površine in grafični vmesnik. Prek platforme lahko animiramo preproste predhodno pripravljene grafične znake ali premikamo posamezne čepe.

2006 LJU COSINUS BRX GALLERY
Leta 2006 je bila na iniciativo Ministrstva za zunanje zadeve Republike Slovenije v Bruslju ustanovljena konceptualna galerija LJU COSINUS BRX.
Za program te galerije, ki združuje umetnost, znanost in tehnologijo skrbi Galerija Kapelica. Prvi razstavljeni projekt v galeriji je bil Umbot Noordung Dunje Zupančič in Dragana Živadinova, sledil je Modux 2004-2006, ki ga je predstavil kolektiv BridA in drugi projekti.

2007 Zavod Bunker http://www.bunker.si/
Junija 2007 je Zavod Bunker priredil dogodek si(e)nergija, ki je bil posvečen znanosti v umetnosti in umetnosti v znanosti.

2007 Maja Smrekar http://majasmrekar.blogspot.com/
Maja Smrekar, je kiparka, ki je študij videa in novih medijev zaključila na ALUO v Ljubljani.
Leta 2007 je v sodelovanju z ekipo Kiberpipe nastal projekt System Cassio:pia, ki s pomočjo tehnoloških vmesnikov prevaja informacije v vizualne in zvočne oblike.

2007 Martin Bricelj http://www.martinbricelj.com/
Martin Bricelj je medijski umetnik in grafični oblikovalec.
Soustanovil je CodeSign Studio for Visual Communication in multimedijski kolektiv CodeEp v okviru katerega organizira avdio-vizualne dogodke (npr. Pomladni festival v Ljubljani) in razstave.
Razstavljal je v ICA v Londonu, na Columbia University v New Yorku, v Kunsthaus Graz in drugod.

2007 Miha Presker http://www.margan-presker.com/slo/
Njegovo delo sestavljajo instalacije in interaktivne skulpture, ki mnogokrat raziskujejo svetlobo in segajo v polje intermedijske umetnosti. Raziskuje in predstavlja razliko med percepcijo človeka in stroja.
Miha Presker je v sodelovanju z Luizo Margan prejel nagrado OHO za projekt Formication leta 2007.

2007 Robertina Šebjanič http://www.vimeo.com/robertina
Robertina Šebjanič je na ALUO študirala kiparstvo.
Leta 2006 je v sodelovanju s Špelo Ivančič in Sašo Spačal zasnovala multimedijsko instalacijo Medmesto z idejo prikaza bivanja v urbanem središču, ki vdira v subjektovo zasebnost.
Leta 2007 je nastala video instalacija Bubble, ki je organsko obliko v mediju videa predstavil v instalaciji z številnimi tehnološkimi vmesniki – televizorji.
V zadnjem letu Robertina Šebjanič sodeluje z Luko Frelihom, npr. interaktivna instalacija Pufinacija (2009).

2007 Cirkulacija 2 (Stefan Doepner, Borut Savski, Boštjan Leskovček, Majda Gregorič, Ksenija Čerče in drugi) http://www.3via.org/IntermediateSpaces/
Cirkulacija 2 je interdisciplinarna postaja je center za sodobno umetnost v katerem se hkrati vrši produkcija in prezentacija sodobne umetnosti. Je model takšnega centra, ki mora nujno presegati dosedanje muzejske in galerijske / oblike prezentacij umetnosti. Je delavnica - laboratorij in razstavni / predstavitveni prostor v enem. V času svojega delovanja generira sebi lasten odtenek identitete mikroskupnosti.

2008 radioCona http://www.cona.si/radio/
RadioCona je projekt Irene Pivka in Braneta Zormana.
RadioCona je projektni radio, ki se v eter priklopi občasno, za kratek časovni interval in je namenjen procesiranju, razstavljanju, predvajanju in komentiranju sodobne umetnosti. RadioCona deluje v intermedijskem kontekstu, radijski medij uporablja za poseg v javni prostor. Arhiv oddajanja se sproti nalaga na spletno stran.

2008 Sanela Jahič http://sanelajahic.blogspot.com/
Sanela Jahić je na ALUO v Ljubljani študirala slikarstvo. Od leta 2004 deluje v polju intermedijske umetnosti.

2009 Špela Petrič
Špela Petrič je diplomirala na Oddelku za biologijo na Biotehniški fakulteti v Ljubljani. Dela kot strokovna sodelavka na Inštitutu za biokemijo na Medicinski fakulteti v Ljubljani. V zadnjih letih se podaja v polje bioarta.







Materiale (podobe, zvoke, besedila in ostale dokumente) za katere menite, da morajo postati del arhiva, lahko posredujete v več oblikah:
1. komentar na blogu
2. fizično na razstavi Arzenal / Depo 2K9: Studio Viba Film
3. fizično na naslov Petja Grafenauer, Reber 13, 1000 Ljubljana
4. po elektronski pošti na naslov petja.grafenauer@gmail.si

9 komentarjev:

  1. BridA projects:
    2005, DIY (audio instructions how to make a painting)
    To be able to breakthrough the hermetics of a creative process and relation of values in the way the artwork is realized, it is necessary to consciously change the tradition, leading to a conscious experiment, which, through scientific precision of dosage and calibration of effect, dictates the possibility of formatting new artwork.
    The experiment is formed reversibly in relation to the questions that arise concerning the process of realization of traditional artwork. Questions » Is the immediate transfer of art onto the surroundings and society possible ? Can the artwork be independent from the artist? How to define the critical distance between artist and artwork within the realization process ? How to change the sequence of events of realization of artwork ? « lead to the reevaluation of already familiar and consolidated process. Demanding its dismantlement and new synthesis with different approach.
    Text: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Author: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Photo: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Credits. Obalne Galerije, Majda Božeglav Japelj, Ministry of cultural affairs of the republic of Slovenija

    OdgovoriIzbriši
  2. 2007, 2008, 2009…, INFORMATION ACCELERATOR
    Information Accelerator; it unites and combines the processes of transmitting and receiving information, of directing and channeling it in an extensive system of tubes or pipes. This module spans the entire gallery as some kind of conduit, making the flow and processing of all kinds of information possible. In BridA’s words “such a structure can be compared to a traditional drawing resembling a network of wires and channels. In such case, the drawing would be understood as a topographical grid for combining information in diverse ways, multiplying it, dividing it, adding it up and subtracting it, drawing the path to the final message in some sort of system of coordinates.” Information Accelerator is a system of pipes, a duct, or an installation consisting of all the necessary equipment for such a device to work. It contains elements for observing the exterior world and for contacts with it (e.g. control monitors, interactive switches, sound units, microcontrollers for monitoring and guiding various operations).
    Text: Dr. Sarival Sosič
    Author: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Photo: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Credits. Mestna galerija Ljubljana, Mizarstvo Štrukelj, Ministry of cultural affairs of the republic of Slovenija

    OdgovoriIzbriši
  3. 2008, 2009 LES MOUCHES, (7 dag of ham and video)
    When Zeuxis unveiled his painting of grapes, they appeared so luscious and inviting that birds flew down from the sky to peck at them.” BridA proves that the Greek mythos is alive - even in the digital realm.
    Text: Hans Diebner
    Author: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Photo: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Credits., Ministry of cultural affairs of the republic of Slovenija, Galerija Škuc

    OdgovoriIzbriši
  4. 2005, 2006, 2007, 2008, 2009… MODUX
    Modux is a project of sampling ideas, matter and sorroundings using scientific sistems to form autonomous modular cells – moduls and reinterpretated visual composition with the acquired moduls or modular composition.
    In this experiment we gather the informations that belong to a moment or space and can be stored in a permanent form. These can be in the form of a sketch, fotograph, sound, temperature, air pressure or infact a combination of given data we perceive. We codify the gathered information or samples into a senseful cell, to which the neccessary catalyst for further elaboration and enable cell linking is added. Elaborated cell becomes a modul ready for use.
    The sense of trasforming of gathered information into codified notes or moduls is the research of new idiomatic expressions. The sources, that would generaly be used to form an artwork,are mathematicaly converted into scetches which are not dependant of our temporary perception and instead are a standardized copy of a chosen source.
    Text: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Author: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Photo: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Modux 1.0: Umetnostna galerija Maribor, Ministry of cultural affairs of the republic of Slovenija, Petra Kapš
    Modux 3.0: Galerija Kapelica, Ministry of cultural affairs of the republic of Slovenija, Moderna Galerija Ljubljana, ZKM Karlsuhe
    Modux 3.4: Galerija Kapelica, Ministry of cultural affairs of the republic of Slovenija
    2008, PRINTED CIRCUIT BOARDS (PCB)
    Topographic structure of a drawing enables some kind of orientate entrance into a painting work. In its geometrical structure it is possible to unveil different applications of various possibilities of information directing. Following the conducts we can explore different artistic elements that are conceptually or objectively related to the transfer and manipulation of various information contents.. Whereas the physical property of the copper lines permits the information flow. A rather complex system of circuit boards are canalizing the energy transfer and with it the actually possibility of information transfer. Symbols and content are at the same time channels in which the information travels, data, commands, electric power..Shortly, all conditions for physical transfer of information are enabled.
    Text : BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    author: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    photo: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    2008, 2009, TRACKEDS 1.0
    Trackeds is the research of different dynamics of movement and topographical structures in the town. The framework is composed by the records of different locations and points of hyper-dynamic situations. The result is an explaining of a nonlinear equation that represents a chaotic movement of modules and self-organizing structures in certain situations. We are analyzing the process of how to construct a visual work, in particular bi-dimensional space with different layers.. Instead of a personal or subjective interpretation of a certain phase in our process, we prefer to automate some activities with different commands and mathematical equations. For this project we wrought a special software application to trace people and objects in the streets. The visual composition is a still image combined with the software graphic application representing traced object and subjects, all graphic applications and images are controlled by the software running on open-source operating system.
    Text: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Author: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Photo: BridA / Tom Kerševan, Sendi Mango, Jurij Pavlica
    Credits: Ministry of foregin affairs of the republic of Slovenija, Galerija Škuc

    OdgovoriIzbriši
  5. Živjo, napaka, moj prvi stroj Dogma je nastal že 2004. Torej se ukvarjam že dobrih 5 let s kinetiko in proizvajanjem podob. Moja diploma je bila namreč Socialni subjekt v kinetičnem objektu.

    Sanela

    OdgovoriIzbriši
  6. Živjo, napaka, moj prvi stroj je nastal že leta 2004, torej se ukvarjam s kinetiko in proizvajanjem podob že dobrih 5 let. V tem času sem spisala po številnih roadtripih mojo diplomsko nalogo Socialni subjekt v kinetičnem objektu.

    OdgovoriIzbriši
  7. Hvala Sanela, te prosim, če bi mi poslala še kaj več o svojem delu - link, ali pa material. Najbolje kar na e-mail.

    OdgovoriIzbriši
  8. hoj petja, pise tao.. nisem nasel nikjer ciklusa zvocnih dogodkov itd.. v kapelici "bitshift~",
    lp,
    tao

    OdgovoriIzbriši
  9. hej tao...si naveden pri 90ih letih, pa bitshift tudi, pri kapelici in pri tvojem imenu...pa popravi vse kar ti ne bo prav, oz. mi pošlji na mejl pa popravim jaz. Sem ravno sredi pisanja besedila za katalog...in bi se ti še javila, da te nekaj stvari povprašam.

    OdgovoriIzbriši